Friday, November 26, 2010

ini kan , ini kan , komplot nak kena kan aku eh ?

Woi .. woii .. hamboi .. tagged aku bukan maen sorang2 , nak tahu tak persamaan budak2 yang gatai nge-tagged aku neh ; mereke semua adalah budak AQUACULTURE . Gilakkk ah , takkan tihin da jadi pemes kot kat kos AQUACULTURE , so, wut else i can say !!.. pffftt !!



Mesti korang ternanti-nanti jawapan aku kan..kan..kan .. Wah gitewwww !


Perenggan pertama ,
kehadapan kepada saiful amry hati kering tak basah-basah , dayah nanonanohhha , kapten pejo yg konon pemalu . Nak sangat kan jawapan akuu , hammmeeekkkk ! :)





Apa benda yang penting dalam hidup korang ?

: Air !! klu takde air , cena aku nk kencing .
: Nyawa !! klu takde nyawa , cena aku nak hidup utk kawen
: Makan !! kang tak memasal aku tak berak 3 bulan siang , 3 bulan malam , sebab perut takde bahan nak buat kumuh .




Benda terakhir yang korang beli guna duet korang sendiri ?

: SEED's tshirt , SEED's cardigan and Voir Jeans *gua guna duet gaji gua kot*



Dimana anda ingin melangsungkan perkahwinan dan apakah tema anda ?

: Aku nk buat kat dewan je , ade wedding planner sep siap , Ko hengat aku ajen nak duk dapur bagai ? Penat , penat , penat . Agipun aku tamao susahkan salasilah pemily aku bersusah payah masak , kemas segala jadah . *ehemm , murni tak niat aku ? * hehe


: Tema .. ermm .. aku nk .. urm3 .. tema ape ah ?? Aku nk tema traditional kontemperari . Hamboi , demand benauu aku nehh . :)



Adakah anda sedang berchenta sekarang ?

: Errr .. soklan ni berhenti kejap nafas aku . Mati !! *pengsan satu saat* ; hati sedang berbunga-bunga , paham2 je lahh *tu lah , awal2 tamao ngorat aku , kan da melepas*



Berapa lama anda akan mencintai kekasih korang ?

: selagi ALLAH mengurniakan perasaan sayang itu , dan tidak mematikan perasaan cinta saya terhadap dia . *wahh , ayat aku ke nih ? *



Dimana korang akan selalu berjumpa dengan kekasih korang ?

: Setiap kali saya tutup mata :) . *ko tak rasa ke aku ni sweet nak mmpus? *



Buku / novel /  majalah terakhir yang korang beli ?

: In-Trend . Dulu aku ajen jugak beli novel , tp setelah aku baca novel MALAM PENGANTIN yg berat 3 kilo tuh , berhempas pulas , ending dy mimpi. Memang nk kena maki lah kannn .



Apa nama penuh korang ?

: Ada mata tak ? Tengok sendiri kat side bar , terpampang nama penuh aku kat badge pesbuk tuhh :D



Antara mak dengan ayah , mana yang korang lebih mesra ?

: Mestilah abuya . Along kan anak abuya . :D



Namakan orang yang betul korang nak jumpe dalam hidup korang ?

: AHE 4711
: Oprah  *sebab nk mintak cikit duet nak blanje sakan kat pavillion*



Adakah korang basuh baju korang sendiri ?

: tsk tsk tsk . Tangan saya alergik sabun ! Basuh pulak baju aku guna tangan , takde maknenya . *dasar pemalas ko tihing weyhh*



Dimanakah tempat yang betul-betul korang nak pergi ?

: Pulau bora-bora *honeymungg , klu asben aku taknak blanje pon xpe , aku rela wat kluor duet sndiri T__T*
: nak bawak aku jauh dari Malaysia pon aku tak kesaa . Aku nk lari dr kehidupan aku yg ntah hape-hape neh !!



Pilih salah satu , peluk ke cium ?

: bersetubuh , nanti boleh pakej dgn peluk n cium .. *hahahaha gelak setan*



3 bende tentang orang yg tagged korang

: Meri hati kering tak basah-basah ; kecik molek , aku tinggi lagi dr mung , kuala berang sejati kot
: Dayah nano lior dok atot ; specky , sekepala dgn aku , baek sgttt !
: Pejo yg konon pemalu ; kapten softball yg pemalas , satu uma dgn meri , aku kenal dia setart dr friendster.



5 bende yang korang nk sangat dalam hidup korang *klu lah abuya dgn ummi dpt baca*

: kebahagian
: Yamaha LC 135
: Blackberry or Iphone * C3 pon takpe.. tsk tsk tsk*
: DSLR nikon D3100
: Duit tak putus-putus
: Lesen tanpa pergi training


5 bende yang korang sayang sangat dalam hidup korang

: Laptop
: Berukbeng
: Baju-baju aku
: Handset aku yang segan hidup mati  tamao
: Bantal bulu angsa aku dan tilam Vono rekaan aku sendiri



5 lagu yang korang selalu dengar

: MLTR ; take my heart
: MLTR ; you took my heart away
: Jason Myraz ; prettiest friend & wonderful life
: Auburn ; perfect two
: Soko ; take my heart



Bila tarikh lahir korang dan dimana korang sambut tahun lepas ?

: 10 Julai 1989
: Sambut kat Shahbandar dengan linangan air mata T__T *aku takkan lupa apa yang ko buat da dengan hidup aku*



7 orang blogger yg korang nk tagged

LOVeisAll by kakak Nadia

MyWords by Mye cayunk

ForEverAndaDay by Zarith

kehidupanAku by Nenek Anis

b.e.w.i.f.u by Cik Nad

siapalahAku by Cik Fatin

dirikuDanDirimu by k.nurul yg comel

and fer those yg nk buat :D


* tagged saje , namo buat pon tape , no biggie :D



Cerita sikit tentang blogger pertama yang korang tagged

: seorang guru yang sgt comel
: specky . hehe
: kami banyak persamaan secara sedar dan tidak sedar
: tihin suka ber-musim-bunga dengan kakak
: pertemuan kami adalah jodoh *percaya tak ? klu xcaye , ade aku kesah ?*
: tak tahu , tetiba tihin rasa sayang dengan kakak


finally , finished my answer . A lil bit annoying , klu korang pasan , ada satu soklan , aku pandai-pandai tambah , Ini kan tihin , suke aty dy jerk . In fact , kat jalan raya pon dy rasa , jalan tu ABUYA dy yg punye , walaupun dy tahu ......


" Abuya tak mampu nk beli jalanraya utk Along "












*sila sedar diri ye cik patihing* 

No comments: