Monday, January 31, 2011

Krisis rusuhan di Mesir.


Semalam hati saya tak bimbang , sebab saya tahu , kerajaan Malaysia ada . Semalam saya tidak mengalirkan air mata , sebab saya tahu kerajaan Malaysia ada . Tapi setakat mana kerajaan Malaysia boleh bertahan . 



Almost 6000 banduan terlepas penjara , beratus-ratus mati dalam rusuhan , dan beribu-ribu yang cedera. Kedai semua di bakar , bank pun di bakar . Mana kawan-kawan saya nak cari duit . Perintah berkurung di isytiharkan , mungkin sampai sebulan lamanya . Mana nak cari bekalan makanan , sedangkan keadaan tengah darurat . Mana nak dapat duit ?? sedangkan bank pun dibakar. Sape yang supply makanan merekaaaa ?? T.T


Jenayah merata - riti . Ada student yang kena rogol . Ya Allah , kau lindungilah sahabat-sahabat aku . Ya Allah, aku mohon . Ya Allah , kurangilah bebanan sahabat-sahabat aku . Kuatkan lah mereka . Permudahkan  hidup mereka.



Bagi sesiapa yang nak tahu hapdate pelajar mesir boleh lah gi belog ni CLICK HERE . This blog officially belong from pelajar mesir yang baru sampai Malaysia.



Awak kat Malaysia , janganlah bersuka ria sangat . Kawan kita kat sana susah hati :'(






.

3 comments:

khalis yusof said...

abg saya kt mesir mek.kwn2 pn rmai gk.

Anonymous said...

adik aku kat sane sorang...:'(

pating said...

@khalis : abg pakcik yg mn ni ? yang amik doc tu ke ???


@lionteen : be strong sayang . ALLAH ada , doa sama2 k . meh cini nk peluk
:)