Tuesday, January 4, 2011

perasaan aku , bukan perasaan kau .

Aku tak tahu kenapa , orang sekeliling selalu mengeluh " Asik kita je kena jaga hati dia , ade dia jaga hati kita "  , tipu lah kalau aku tak pernah pikir macam tuh , tapi bila aku duduk sesorang , berangan , banyak benda yang aku pikir .



Aku pikir masa depan aku , aku pikir sampai bila aku nak hidup macam ni , aku pikir lagi , kenapa ada manusia bitch macam kau , aku pikir kenapa manusia selalu mengeluh , kemudian aku pikir bila aku nak ada pakwe *HAHA* , kemudian aku pikir lagi kenapa manusia pikir asik kena jaga hati orang , dan otak aku , pikir lagi dan terus lagi pikir . Dan aku selalu pikir , kadang-kadang benda yang tak patut pikir pun aku pikir ; contohnya macam kenapa kipas angin kat depan je keluar angin , tapi kat belakang takde keluar angin pun . Saje mengkompelicatedkan keadaan.




Berbalik kepada topik asal .



| apakata , lepas ni kau pikir macam mana cara nak jaga hati kau je , tak payah nak jaga hati orang lain . Once kau pikir nak senangkan hati orang tu , sila lah buat dengan ikhlas . Tak payah lah nak mengeluh bagai . Kan senang cetuu .


Macam aku , kadang-kadang aku ada jugak nk memberontak , kadang-kadang aku ada jugak tak setuju dengan sesuatu , kadang-kadang aku ade jugak bertentangan pendapat , kadang-kadang hati aku kata taknak , tapi mulut aku kata nak . Ye , aku hipokrit bagai , tapi sekurang-kurangnya aku tak sakitkan hati orang . Tak kecikkan hati orang.



Sejak zaman kejatuhan aku suatu ketika dahulu *ayat taley blaa* , banyak benda yang aku pelajar , banyak benda yang aku nampak , pemikiran aku berubah . Aku dah tak jadi pendendam , bagi aku yang sudah tu sudah , dan aku banyak bersabar dalam banyak perkara . Baran aku makin kurang , tapi yang buruknya aku makin tacing seyhh ! Tapi aku ase , aku boleh kawal lagi kot . Tak kesahlah , klu aku merajuk , aku pujuk hati aku sendiri , aku tak perlukan kau dan orang sekeliling aku nak pujuk , sebab aku bukan spesis nak menagih simpati bagai kau . Tak payah nak susahkan diri kau utk aku , as long as aku boleh handle sendiri , aku handle sendiri .



Kau ade tak kawan kau yang tikam kau dari belakang. Kau ade tak kawan kau baik kau yang tak kira malam dan siang amek cakna pasal kau , pujuk hati kau yang tengah rundum bagai , tapi sebenarnya gunting dalam lipatan . Kau takde , tapi aku ade ! Bertuah kan aku . Kesian kan aku . Hidup memang macam ni , semua manusia sanggup makan kawan sendiri untuk kesenangan diri sendiri . Hey kawan,kau tak pentingkan diri pun , sebab kau adalah yang terbaik .



Aku takkan pernah benci kau kawan , aku takkan pernah simpan dendam utk kau . Aku tahu , kau tak tahu aku tahu *belittt sudaa* sebab aku sayang kau . Biarlah , yang lepas tu lepas, yang sudah tu sudah , kau khianat lah aku banyak kali , aku tak kesah , sebab aku sayang kau .



Dan kau bitch , dah hidup bahagia ke sekarang ? dah hidup senang lenang ke kau ? senang hati kau eh , aku tak benci kau pun , walaupun kau tu dah buat warna warni yang suram dalam hidup aku , aku tetap akan layan kau baik . Kau jangan bimbang , aku takkan bomoh kau , aku takkan serang kau dengan M16 , aku takkan benci kau , cuma aku rasa macam nak maki-maki kau je . Tak lebih , tak kurang kat dalam belog ni je haa .



Allah bagi aku segunung perasaan sabar , berhadapan dengan kawan yang ntah hape-hape neh . Aku ada kawan makan kawan , aku ada kawan yang gunting dalam lipatan , aku ada kawan yang suka makan daging aku mentah-mentah sambil cicah kari , aku ada kawan yang mulut manis macam gula , tapi hati macam darah basi , aku ada semuaaa . Kau ade tak ? Kau boleh berhadapan tak dengan mereka-mereka neh ? Kau boleh tersenyum tak depan mereka ? Aku masih ada kekuatan utk itu .





.

No comments: