Tuesday, May 24, 2011

#23

Aku tak tahu, tak tahu ! tak tahu ! thinking of tiket balik Johor lepas tu sape nak jaga emak ? sape nk picit kaki mak memalam ? sape nak layan lullaby azim memalam ? sort of ....


but kat Johor juga berantakkan, adik-adik semua mintak balik secepat mungkin. Keadaan amatlah tidak mengizinkan. Setiap tahun, setiap kali adik - adik nak masuk belajar mesti jadi cenggini. Kak uda nak masuk UPNM pun jadik masalah. Aku nk kena cakap dengan adik-adik aku tentang sesuatu. Paham tentang sesuatu.


Aku rapat dengan abuya yang mana tak semua adik-adik aku rapat macam aku rapat dengan abuya. Dedulu abuya balik dua kali sehari, lepas tu makin lama makin tak balik-balik. Sekarang abuya balik seminggu sekali je, ari sabtu sebab esok ahad cuti. Kadang-kadang abuya tak cuti langsung hari ahad.


Kau sedih tak kalau kau balik cuti seminggu, kau jumpa abuya kau 2 3 kali je ? aku sedih since i need abuya to talk to. Kaklong nak cerita macam-macam dekat abuya. Abuya dah tak macam dulu-dulu dengan along. Kaklong paham, abuya cari rezeki utk anak-anak. Sebab tu , bila kaklong nangis sebab abuya,da bes tacing, lepas tu kaklong senyum sebab kaklong tahu abuya put effort too much nk bahagiakan anak-anak.


Tapi adik-adik tak paham, dan kaklong akan pahamkan. Tanggungjawab kaklong.


Makin aku membesar semakin otak kau tak sehat. Banyak sangat masalah. Sedikit sebanyak masalah ni realized me on sesuatu.


aint easy to be a perfect kakak ! nevah !!!


   

No comments: