Thursday, May 13, 2010

HYPOCRITE FOREVER !





Mane aku dapat idea nk cakap pasal hipokrit neyh ? Da jadi mcm ala-ala pengkiritik gitu kan..Well apa salahnya.Huhu.Ingat muke bangang mcm aku neyh x buleyh jadik pengkritik ke ?


begins...


Alaaa korang cakap je kan ...



" AKU BENCI HIPOKRIT !! "




Tapi korang x sedar sebenarnya korang pon hipokrit. Eh ! sumtyme kita pon x perasan yg diri kita ni hipokrit. Ko klu lar konon jahat mcm setan pon,depan org yg tak kenal ko mesti berlagak baek. Means,xkan ko nk tunjuk perangai sebenar ko kan. 


Kunun..


Aku sebenarnya pencuri. Aku pon berkenalan ngn ko. Pastu aku pon seluk seluar ko, nk curik ko punya wallet .. semata-mata nk cakap...


' Saya x hipokrit,saya nk cakap kat awak sebenarnya awak tgh berkawan ngn pencuri neyh '


Tunjuk ciket kat manusia yg spesis nihhh...


Tak payah pergi jauh,amek contoh aku jerkkk. Ko klu jumpe aku,bertentang mata aku buat kali pertama,tetibe jantung korang dup dap [ konon lar kan ] mesti ko cakap ...


" ALAHAI,SOPAN SANTUN NYA DIA NEYH "



Ni kalu syu ngn kiroh dgr mao menages diorang. Tapi ade jugak ,manusia yg cakap aku kerek. Aku kalu orang tu aku x kenal atau tidak berkenan,memang sebelah mata pon aku xnk pandang melaenkan ko hensem bagai nk rak,senyum kat aku bagai nk menggoda aku,ha mase tu mesti ko perasan mata aku berkedip,dan pergerakkan aku x tentu arah serta xtentu hala . 


Aku mmg susa nk berkenalan ngn org. Aku sopan santun sebab aku x th ko ne jenis mcm mn. Telinga bebal ke or aty cepat tacing. Ko layan aku lembut,aku layan ko lembut. Klu mulut ko mmg jenis x berenti,jom kita wat gempaq SESAME !! ^^



Aku ni mulut macam cibai. Aku kalu x suke org tu,ha tgu je lar aku maki hamun segala jadah. Ko buat kat aku sekali,aku terima,
2 kali aku terima lagey, 
3 kali aku sabar, 
4 kali aku mcm nk sembur tp tahan [ iman aku kuat lagey thp neyh] 
tp kalu da masuk 10 kali,ko mmg nk kena . 


Agak x pernah kena mulut lancau aku,meh lar rase, Tp ni just utk critical case oke. Bukan selalu,dan bese nye jarang aku nk buat mulut aku lancau.



Kadang-kadang kita kena jadi hipokrit, kita bukan nk sgt pon jadi hipokrit, tp keadaan yg membuatkan kita hipokrit. Ko mmg jenis x pakai tudung, then ko nk kena gi sekolah lama ko, da lar nm sekolah lame ko " SEK. MEN. AGAMA ( ATAS) SULTAN ZAINAL ABIDIN "

xkan ko nk datang dgn rambut ikat sanggul sebelah kiri,jalin tiga sebelah kanan, tepek bunga raya kat tengah2 kan. So we need berpakaian ikut keadaan.


Aku ?? mmg jenis x istiqomah pon. So korang paham2 je lar eh .. ^^


Kadang2 aku nk marah jugak penghipokit2 terlampau. Ko tgk sekali....aty ko terdetik


" Ni mesti baek dy neyh ...... "


 Pakaian tutup kemas !! cukup syarat sebagai muslimah tp perangai ......


 depan aku kot wat maksiat .. 


Bila pikir2 balek.. let them go. Manusia tersebut bukan x th mn yg salah mn yg betul . Konpem ilmu agama lebey tgi dari aku. Manusia tersebut da lepas bab tutup aurat,tp x lepas lagey bab kemaksiatan. Tahap tadika kemas makan atas kerusi kantin pon x lepas lagey, ni kan tahap diploma,degree apatah lagey master.


Abaikan ........................



Ko klu xsuka kat sorang cikadak nih,depan cikadak tersebut mesti ko buat baek mcm xde pape kn..sebab pe ?? nk jaga aty rite . Mase tu, kita mmg memerlukan incik hipokrit sgt2. Sebab kita kena jadi gud prentender. Or ko tunjuk je terus ko x suke dy. Lagey senang. Tamat cerita.



Cinta ? Ko berkobar-kobar cakap...

' Saya x suke perkataan CURANG ! '

Sedangkan ko ?? curang jugek kan...


Kawan ?? Tipu ko cakap ko x pernah mengumpat,lagey2 kaum adam !! klu mengumpat, aku th korang punya umpatan lagey teruk dari kaum hawa kan..kan3..Tapi depan kaum hawa tersebut bukan maen lagey daring2,,Hampeh


Ko bukan maen lagey berserban,pakai jubah..tp dalam phone .. ???? saya xth,tp ALLAH th...tp saya pernah amik tahu dan pengakhirannya saya terkujat smpy berhenti sistem perkumuhan saya ^^





Korang dan aku ala senang cite semua org lar mmg bahasa hipokrit pon kan. Ko takkan nk tunjuknya perangai sebenar ko kat semua org. 


Perangai baek ko tunjuk,perangai ko yg buruk ko simpan kemas2 ok. 


Once u'r hypocrite,u'll be hypocrite 4ever ..


Sekian,terima kasih 

5 comments:

NadiaShafiqa said...

setuju!!!!!

pat!hing said...

k.nadia ~ mekaseh !! ^^

Anonymous said...

btul,btul,btul,btul!!!!

Anonymous said...

ko pon hipokrit bagi aku lar..
talam 2 muka kot..
huhu

pat!hing said...

haha..aku mmg hipokrit..kan aku da ckp aku mmg hipokrit..huhu