Wednesday, September 8, 2010

2 DAYS LEFT !



raya da nak dekat ! ouchhh ! i hope i sempat nak semayang raya . Banyak benda i nk doa . Banyak benda i nak muhasabah diri i .

Raya tahun ni kuning-kekuningan , errrr since kulit i yang suam2 kuku neh , i tak tahu lar jadi pe nti raya .SUN-SHINING ka , KELABU ASAP ka , KESURAMAN ka . Waaa !! Yang penting vough oke ! ngeh ~ [ vough ke ! ] haha

I though raya tahun ni raya kat Terengganu , tapi kat Johor . I da dapat agak da , mesti suram giler , tak meriah . Adeq beradeq abuya 4 orang je , semua tak mesra alam sekitar !![ aku tak kesah klu diorang baca pon ] Tapi yang penting , tetiap tahun nenek dgn atuk mesti kasik duet raya RM10 setiap sorang . [ yeaayyy!! ]


kadang-kadang pernah jugak kitorang adeq-beradeq cakap-cakap " atuk dengan nenek tamao naek kan duet raya ke ? " [ ni lar manusia,tak pernah puas aty !! ketok kepala diri sendiri ]


Lagi satu sebab KENAPA LAR KELUARGA EN.ZAINAL BERAYA KAT JOHOR , abuya nak pegi alumni sekolah dy dolu-dolu. Aku da kena pikir neh nak pakai baju ape , tapi baju santeq2 sume tinggal kat Terengganu . Aissehhhhhhh !!!! manalar tahu jumpe jodoh kat sane . hahaha [ im not d despredo one oke !! ] i pangkah kejadah CHENTA tu wat mase ni . sighhhh !!!




Umi ade cakap , tahun ni tak rasa macam nak raya pon tapi belanja beli baju-baju semua mao habes RM1500 !!! [ tak meriah lagi ke ummi oiiii !! ] Bahagian i tahun ni almost RM100 je . Boboy RM500 !!! okey , along tak marah sebab barang-barang boboy memang sekali setahun je beli . [ baek tak along tak dengki-mendengki ]


Currently on
0115pm , 8 Sept 2010 , Wednesday .


 Lagi 2 ari nak raya , ummi tengah bertungkus lumus agy kat bilik jahit , jahit baju kitorang pulakkk . Macam biasalar kan , anak tukang jahit memang port ngelast2 . Kadang nak banyak cikadak dengan ummi pon tak boleh,


" ummi tak sempat , buat simple2 da lar ea "


aku klu mood baek , aku terima dengan muke bahagia , tapi klu mood aku tak baek , aku tarik jugak muka . Kadang-kadang nanes , sebakkkk je muka . Errrr ...  last2 ummi buat yang macam aku nak buat . lala33..


Tahun ni raya simple2 je . Tapi jiwa aku ni menggatal lagi nak shopim, baju macam tak cukup . [ beringat tihin !! ] tetibe terpikir , ramai lagi orang kat luor sane yang tak shopim baju raya bagai . BERTOBAT !!





sekian terima kasih .

No comments: