Thursday, January 6, 2011

lets bygone,be bygone.



Masa kecik-kecik dulu , 
pernah tak kau buat-buat sakit perut sebab malas nak pergi sekolah ?
kalau kau tak pernah ,
aku pernah buat .




Masa kecik-kecik dulu ,
parents kau mesti pernah kerah kau sembahyang 5 waktu ,
yelaaa , mana nak setart kalau tak dari kecik ,
tapi kan tapi kan ,
pernah tak kau amik air sembahyang ,
basah mana bahagian yang patut ,
lepas tu masuk bilik , kunci ..




--- senyap ----






lipat sejadah , then SIAP ! HAHA
kau tak pernah , aku pernah.





Masa kecik-kecik dulu ,
pernah tak kau berak , mestilah kau pernah kan ,
tapi masa kau tengah berak ,
pernah tak kau korek hidung ,lepas tu leset kat dinding .
Giler selekeh kan .
Eh aku tak pernah buat lahhh , aku pelik masa kat asrama dulu ,
tahi hidung bertempek kat dinding .
Jahanam betol !



Masa kecik-kecik dulu ,
pernah kau korek hidung , lepas tu kau makan .
err .. masa kecik-kecik dulu tahu hape ,
seriously tahi hidung tu masin ,
lepas tu berak cair .
Kau tak pernah , aku ? malas nak ngaku !!



Masa kecik-kecik dulu ,
kau susah tak nak makan ubat ,
lepas tu , mak kau bersusah payah nyorokkan ubat dalam pisang ,
malah jemput-jemput , tak nak bagi kau perasan ,
tapi instict kau kuat .
cakap dengan mak kau 

" ummi tak payah ,biar along makan sendiri "

masuk jamban , push toilet . buat ilang kesan bukti ,
sampai CSI HAWAII pun tak dapat detect .




masa kecik-kecik dulu ,
pernah tak mak kau suruh tutup TV ,
pergi belajar ye anak-anak .
mentang-mentang mak kau tukang jahit ,
yang kejenye duduk dalam bilik , kemudian takkan pergi singgah ruang tamu utk beberapa jam ,
kau dengan adik-adik kau bukak TV , tekan volume sampy kosong ,
then tonton tom & jerry dengan senyap.
mati-mati mak kau hengat kau dengan adik-adik kau baca buku.




masa kecik-kecik dulu ,
pernah tak tengok Joe Jambul ,
berkeinginan nak take part ,
tp kan tak tahu cara nya cena ,
amik kusyen , susun teratur ,
konon feeling dalam perlawanan dengan adik-adik kau .
feeling adventure , padahal kusyen je =.='




masa kecik-kecik dulu ,
pernah tak kau kena cili kat mulut dengan mak kau ,
sebab kau lawan cakap mak kau ?
aku tak pernah , tapi aku pernah menyelamatkan adik aku .



Masa kecik-kecik dulu ,
kau pernah tak duduk dalam bilik air ,
lepas tu nyanyi lagu Ziana Zain , dengan lagu Cindai .
konon ada hantu cindai akan sambut kau nyanyi ,
masa tu aku rasa , suara aku lagi sedap dari diorang ,
bior tak ubah macam katak bentung pun :)




Masa kecik-kecik hidup kau macam takde masalah . 
Kau tak paham masalah orang dewasa .
Kau tak tahu perpisahan tu ape .
Kau tak kisah orang sekeliling fikir kau ape ,
sebab kau tak paham .



Orang sekeliling amik tahu pasal kau pun ,
kau tak amik port ,
Orang sekeliling buli kau pun ,
kau tak paham buli tu ape .
Kau kecik lagi , kau tak paham apa-apa
dan kau rasa zaman kanak-kanak tu kau yang punya .



Dan sekarang , aku dah besar ,
Aku kena lepaskan masa lalu aku yang agak bullshit , 
Aku kena wat tak tahu dengan manusia yang macam devilish , snobbish nak mampus ,
aku dah paham masalah sekeliling , sampai otak aku sesak ,
kalau dulu mak dengan ayah gadoh , aku tak paham pape ,
sekarang dah paham , kadang-kadang terlibat sekali .
sebab aku dah besar .




Sebab itu , aku tak putus mintak doa kat ALLAH , ada seseorang yang boleh bawak aku jauh dari hidup aku sekarang . Kau nampak muka aku , kau dengar suara aku , kau jalan seiring dengan aku , kau satu kelas dengan aku , ibarat aku takde masalah . Dalam hati aku , kau tahu ? 



Ya Allah , berikan aku  ,  kekalkan lah kekuatan yang kau anugerah kan ini.




.

No comments: