Friday, February 25, 2011

dunia aku ?


dunia kita berbeza ,
dunia kita jauh berbeda ,
dunia kau bersih , 
dunia aku kotor ,
dunia kau takde nafsu ,
dunia aku penuh dengan nafsu serakah .
dunia aku takde warna ,
dunia aku suram ,
dunia aku titik noda hitam ,
dunia aku rapuh ,
kau lain ,
dunia kau putih suci mulus ,
penuh dengan gelak tawa ,
aku tak layak duduk bersimpuh di dunia kau .


dunia aku gelap ,
kabur dek hati aku ,
aku yang bina dunia aku ,
aku yang buat dunia aku hilang arah bagai ini ,
semua salah aku !



kalau kau nak datang dalam hidup aku ,
kau sinarilah dunia aku ,
kau warnakan hidup aku ,
kau senyumkan aku ,
kau pimpin tangan aku , bawak aku jauh-jauh ,
dan dampinglah aku sehingga ke pencipta

;'(


sesungguhnya aku terlupa itu semua untuk seketika.



boleh tak ? boleh tak ?





   

No comments: