Sunday, March 6, 2011

Aku Main Masak-Masak

Aku ni sebenarnya takde mood nak hapdet belog aku yang hidup segan , suh mati-mati-mati tak mauuuu ! Aku macam dah malas nak berbelog kan , tapi kalau aku tak berbelog , nanti aku nak menangis kat mana ? aku nak merintih kat sapa ? aku nk buat ayat bodoh piang nak menapak kat mana kan ?? kan ?? kan ?? baik aku teruskan kerjaya tak rasmi aku ni .


Aku type belog ni dalam keadaan aku tengah sakit urat macam baru lepas beranak kembar. Jalan senget-senget macam ketam kehilangan sepit . Nak bangun punye lah payah. Nak gerak apatah lagi. Esok bangun pagi konpem , aku KONPEM SANGAT, mesti aku tak ubah macam perempuan sakit beranak lima.


Takdi aku masak , tak pernah-pernah aku cipta rekod kat rumah sewa kesayangan ni pegang kuali , setart enjin gas , masak betul-betul. Aku geledah peti ais , ada ikan tongkol, dalam kepala terus terbayang ikan singgang , cicah budu , ikan goreng , ulam dengan timun. Eh , aku siap google kot nak masak ikan singgang. Ahh , aku kan remaja perempuan yang naif. Ummi selalu ajak aku masuk dapur , nenek aku jugak , kalau aku masuk dapur , nenek aku tak pernah jemu ajar aku begitu dan begini, cuma aku sebagai cucu tak pernah nak amik cakna. Entahlah , belum sampai seru agaknya.


Berbalik kepada ikan singgang aku takdi , mula-mula bau singgang dah naik baik punya rabak , tetiba rasa "Erkkk , tak tahu nak explain" kawan rumah aku yang ejas , lepas tu aku ejas balik . Yang aku nak mention sangat kat sini "ikan singgang aku habes , licin , lemak , berkrim dan ummphh mesti nak lagi". Memang macam ada rasa lain sikit , tapi setelah dikaji-kaji , di bawa masuk ke LAB artchery , pakar-pakar mendapati " Eh , ikan singgang tak letak bawang merahhh !! " Ok , saya salahhhhhhh !!! :|


Ah , ada sekor beruk matyeh ni siap cakap lagi " esok konpem korang sakit perut makan masakan tihin,naseb baik aku tak makan " tangan takde insuran betol. Memang bahasa jadah. Kau telah mempertikaikan keupayaan aku. Nanti aku dah jadi ' Iron Chef ' baru terbuntang mata kau.


Hey , aku hanyalah gadis yang berusia dua puluh dua tahun , tidak betah dengan sudip , apatah lagi dengan kuali , tidak berapa layak untuk berumahtangga, bersedia untuk melalui hidup sebagai seorang isteri
 ( ahh,propagandaaa semata-mataaaa)


Sekian, harap maklum :D



  

No comments: