Thursday, March 31, 2011

Nikmat.

Perasaan ni semacam gampang. Perasaan seakan macam sial dengan aku. Perasaan ini seakan macam bermain jadah dengan hati aku. Tapi apakan daya , siapa lagi yang boleh kawal perasaan aku , kalau bukan aku. Inilah manusia , bila di beri sesuatu yang tidak nikmat dan tidak bernikmat, terus memaki malah terus menyalahkan takdir.




Ustas Asri ada memberitahu kisah seorang yang tersangat miskin, diambil nya beliau, dicelup ke dalam syurga, selepas beberapa ketika, ditanya kepada beliau, perasaan beliau. Langsung beliau lupa tentang kepayahan, kesusahan, keperitan beliau yang dahulu.



Di ambil pula seorang manusia yang diberi nikmat yang tersangat nikmat di dunia, dicelup nya beliau ke dalam neraka. Setelah beberapa ketika, ditanya kepada beliau, perasaan beliau. Langsung beliau lupa tentang nikmat yang beliau nikmati di dunia.



Manusia yang bersabar itu ramai , tapi beberapa ketul je yang bersyukur ?



Maka, selepas beberapa detik aku tengok video ceramah Ustaz Asri ni, maka terlintas lah kat kepala hotak aku


' Agaknya, kalau lepas bersetubuh, korang bersyukur tak di beri nikmat puas sehingga memancut-mancut tuh? '


:)



 

No comments: