Wednesday, April 27, 2011

#10

Aku tak letak follower button sebab aku tak suka reramai follow cerita belog aku. Belog sampah lah weyh, buang karan kau lepak kat sini. And one more thing, aku buat belog bukan nak kumpul follower yg macam sesetengah orang tuh, buat sistem seniri ' I FOLLOW YOU, YOU FOLLOW I BACK ' , kadang aku kesian, aku FOLLOW je.Bukan guna duet kan? As long as tak makan duet aku, guwa tadehal :)


Ekceli aku dah jumpa kerja, kriteria yg dia nak tade lah berat sangat, lulus SPM kemudian aku kan da ada pengalaman jadi CUSTOMER SERVICE COORDINATOR tp masalah nya sekarang, aku habes exam 3 MEI, lambat lagi, takpe ke apply sekarang? Mesti dia nak yang dapat kerja as soon as possible kan?? damn!


Aku taknak balik Johor senarnya, tapi abuya dengan ummi kalau tepom asik tanya bila abes exam, bila nk balik Johor, i told 'em, 'Guwa nak balik Johor lelewat siket, sebab guwa ade projek baik punya dengan kawan baik guwa, guwa nak pergi konvo Syu nanti, takkan guwa nak lepaskan peluang kan' diorang tak membantah langsung! ouch terima kasih ummi, terima kasih abuya, org yang paling paham naluri seorang aku. Eh korang percaya hape aku cakap dengan parents aku guwa guwa ? memang bangang lah kalau percaya.


Aku terkadang macam tak percaya macam mana aku boleh hidup dengan RM50 dari 10 April hari tuh. Biar benar aku.Siryes! bila kau pikir pikir balik , kalau lah aku belaja jimat ceni dari sem satu aku masuk Ubersiti tade lah aku merempat akhir akhir sem cenggini. Eh untuk pengetahuan umum, masa sem satu aku dapat simpan RM2K tahu tak ? tapi aku kasik ummi aku simpan. Lepas tu aku tetiba jatuh miskin akhir sem.


Masa cuti sem dedulu aku kerja, but still bila aku berenti kerja dengan duet-duet gaji aku sekali berenti. Abis dowhhh ! Kan giler membazirkan aku ? Yela, kau bayanglah, kalau nk beli barang, nk memahal je, aku ni memilih nk mampus. Kalau boleh nk barang tu berended. Ummi selalu cakap kat aku, 'Ace beli selipar kat Pasar Borong je' Bukan tanak beli weyh, takde yang berkenan dowhh *padahal pandang sebelah mata pun tak* ni lah keburukan aku nk cakap kat korang. Padahal ummi aku tu, bila aku menawarkan diri aku yang gojes ni nk belanja selipar BATA boleh mencebik kat aku sebab nk HUSH PUPPIES dgn SCHOLL. Aku kata lah kat ummi balik, dia macam biasa GELAK BESAR. Ummi kitorang buat dah macam kawan dah, kadang orang tanya, kitorang ni adik beradik ke? Kepalahotak betul lah! Ummi aku tu woi, nk dekat limapuloh tahun tahu tak!


Eh nak cerita sumthing neh. Ummi aku ni ada peminat rahsia. Tettt ! abes cerita, lenkali lah aku cerita. Aku nk setadi dulu.


Babai.



 

1 comment:

Nikiysa Ayu said...

http://tintayu17.blogspot.com/2011/04/contest-untuk-anda-semua-jom-join.html jomlah join bosan2 tuh,..:)