Tuesday, May 18, 2010

Saat saya terjatuh kasih !!

Arini,pergi sambutan Hari Guru kat sekolah lama.Macam biasa,saya akan kelewatan,driver bising giler nk mmpus,dy da warning aku awal2 dan aku dengan confident level yang sgt tgi meyakinkan beliau


" Ko jgn bimbang,aku ciap awal "


Janji kul10,kul10 baru aku nk mndi .. [ sape yg kenal saya,mmg da th perangai azali saya ]


So,ciap2 ala kadar .. pakai bj kurung,amek tepung tempek2 sehalus inci yang mungkin,agar tidak kekelabuan,pakai tudung then naek kereta.


Smpy kat sekolah,jumpe cikgu2 lama.. Terjerit terpekik terlolong mcm da lama x jumpa kawan lama.



Aksi paling lucu,cikgu Zubaidah jatuh kerusi.Bukan selalu nmpk aksi sepontan mcm neyh kan.Aku ape lagey,ketawa terbahak2..http://emo.huhiho.com..



Guru besar [ xth kenapa mulut ni x boleh nk panggey pengetua ] budak upper6 jahat..makeover guru besar macam artis 60-an..da prob is,guru besar melayan !! ciap menari ala2 robot gitew kan..adehhh..Guru besar saya da nak bersara lar tahun tu pon,tu pon dy extend setahun.So,kire sendiri umo dy bape http://emo.huhiho.com



Macam2 persembahan yang mmg malas aku nk cerita satu2.Tapi ade satu persembahan yang buat aku menitik air mata,sebak di dada mecengkam kalbu.



Persembahan dikir barat by budak pemulihan dan pendidikan khas.


Ade yang sindrom down.Ada yang comey sgt comey,nsome tersgt lar nsome.Ade sorang budak pompuan neyh aku tgk je dy,ape yang dy buat,dy gerak,tgn dy gerak,aku mmg tilik satu2.Budak tu pon mcm malu2 da kat aku.Tak tahu kenapa rasa syg kat budak tuhhh http://emo.huhiho.com




Diorang buat persembahan bersungguh2 taw.Terharu !!Dat tyme saya rindukan seseorang,sgt rindu.Tatkala itu air mata ku jatuh [ chewwwaaah ayt,nk jiwang aje patihing ning ] Dengan harapan dy akan menjadi seorang cikgu yang sgt baek.



Mok su pon buat persembahan taw.Tp kitorang panggey dy manja.Mok su satu2nya kanak-kanak sindrom down kat sekolah tuh.Setiap kali tukang karut nyanyi mesti dy akan bukak tanjak dy,cek balek..betol ke x ..haha .. Sedang dy bersungguh2 menari,smpy bergerak seluruh badan,last2 tanjak dy jatuh sendiri.Dy tgk je tanjak dy,agaknye tgh pikir nk amek ke x kot.Lepas berenti sekali lagey tgu tukang karut nyanyi,dy terus amek tanjak dy.Berpeluh2..Seb bek cikgu ada kat sebelah tuh,bg dy sapu tgn,then terus sambar lap muka segala jadah.Nmpk sgt dy penat.Tp tukang karut x abes lagey mengarut dy da bergerak dulu daa..Sgt bersemangat kan...http://emo.huhiho.com



Diorang manusia jugak,nak ada kehidupan macam kita manusia biasa.Jangan sisihkan mereka,jgn hina mereka.



Saya sayang akan mereka,sgt kasih !!! Tunggu kedatangan saya satu hari nanti okeyh !!


Masa tu saya akan pastikan saya pandai bahasa isyarat dan tulisan braille !! Xsalah berangan2 kan .. hik3http://emo.huhiho.com




Sekian Terima Kasih ....

No comments: