Tuesday, February 1, 2011

Aku tak mampu.

Hati gundah ,
Akal bercelaru ,
Tangan menggigil ,
Kaki tak mampu melangkah pergi.


Senyumku mati ,
Jantungku berhenti ,
Air mata mengalir tanpa henti.


Dunia senyap ,
Hujan lenyap ,
Cengkerik menghilangkan jejak ,
Langit cerah tak berbintang .


Semua seakan mengerti ,
kegundahan jiwa yang maha hebat ,
malam mengalunkan lagu lembut ,
semoga MAK tabah di sana.


Ya ALLAH , kau takkan pernah lena kan ?
Kau takkan pernah terlepas pandangkan ?
sudi tak kau terima doa hamba-MU yang hina ?
sudi tak kau mendengar rintihan hamba-MU yang berdosa ?
sudi tak kau memberi sedikit kekuatan kepada hamba-MU yang lelah ini ?
Terima Kasih Ya Allah.


Semua seakan ketawa ,
sedangkan hati merintih ,
jiwa mana yang tak terseksa bagai ,
jiwa mana yang boleh merasa tenang segala ,
sedangkan MAK berhempas pulas ,
melawan perasaan ,
untuk meneruskan hidup.


Andai dunia memberi pilihan ,
ambillah jantung aku ,
ambillah nadi aku ,
gantikan lah jasad aku ,
pindahkan lah roh aku ,
untuk MAK yang paling aku sayangi.


Orang kata ,
kau kena kuat , kau kena berdoa ,
tapi hati ini tak kental ,
apatah lagi tabah ,
boleh tak bagi sedikit kekuatan kau untuk aku ?


Terima Kasih.



.

No comments: